Du är här:

Majgull Axelsson en av Sveriges mest omtyckta författare gästar Gävle

14 november 2017 - Nyhet

Torsdag 23 november kl 19 gästas Stadsbiblioteket i Gävle av Majgull Axelsson som är en av Sveriges mest omtyckta författare. Hon är aktuell med den nya omskakande romanen Ditt liv och mitt.

Arrangemanget sker i samarbete med Föreningen Norden och är en del av Nordisk litteraturmånad.

Majgull Axelsson har en rik produktion bakom sig och är flerfaldigt prisbelönt för sitt författarskap. 1997 tilldelades hon Augustpriset för sin roman Aprilhäxan. Axelsson är översatt till över 20 språk. Hennes senaste roman heter Ditt liv och mitt, en berättelse om hat och hämnd, familjehemligheter och skuld.

-Vi har en fantastisk författarhöst på Stadsbiblioteket med starten av Röda scenen litteratur och nya bokcirklar. Vårt samarbete med Föreningen Norden gör att vi kan erbjuda Gävle-publiken ett av Sveriges riktigt stora författarnamn i Majgull Axelsson. Vår ambition är att fler ska få upp ögonen för samtida svensk skönlitteratur, säger Claes Wallgren, programsamordnare på Gävle Stadsbibliotek.

Arrangemanget sker i samarbete med Föreningen Norden. Det finns möjlighet att köpa böcker i samarbete med Ugglan – Blombergska bokhandeln i Valbo.

Tipsa andra om den här sidan