Klientansvarig IT-tekniker

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut.

Du skickas vidare till listan med aktuella lediga jobb.

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Tjänsten är placerad på IT- och utvecklingsavdelningen som är en av Kommunledningskontorets sex avdelningar. Avdelningen har drygt 80 anställda. IT- och utvecklingsavdelningens uppdrag är att tillhandahålla en stabil plattform anpassad till verksamheternas behov och att driva och samordna verksamhetsutveckling med stöd av IT.

IT- och utvecklingsavdelningen är en samarbetspartner till förvaltningar och bolag gällande utveckling samt drift och förvaltning av system och IT-infrastruktur. I uppdraget ligger också strategisk och taktisk planering av utveckling och genomförande av detta tillsammans med verksamheterna och olika leverantörer.

Var med och gör Gävle framtidssäkrat!

Arbetsbeskrivning

Som klientansvarig IT-tekniker tillhör du gruppen Drift och Underhåll. Gruppen ansvarar för att Gävle kommunkoncerns verksamhets- administrativa- och tekniska system fungerar tillfredställande för kommunen.

Du kommer att vara ansvarig för implementering, utveckling och förvaltning av hårdvara och tjänster inom klienthantering och mobilitet. Vi strävar efter standardiserade arbetsplatser där basen utgår från Windows och Officepaketet. Målsättning är att automatiseringsgraden av programvarudistribution skall vara så hög som möjligt. En stor del i ditt uppdrag blir att optimera användarupplevelsen för våra olika användare.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat i verksamhet med val av klienthårdvara, programvarudistribution, problemlösning och incidenthantering.

• Design av nya och befintliga lösningar tillsammans med våra verksamheter och användare
• Certifiering av hårdvara för klient
• Leverantörskontakter
• Delta i felsökning och problemlösning vid eventuella driftstörningar. Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom ditt kompetensområde
• Ingå i utvecklingsprojekt som specialist och stöd
• Dela med dig till kollegor av din kunskap och erfarenhet
• Koordinera och samordna uppdrag
• Bedriva strukturerad omvärldsbevakning
• Dokumentera löpande arbete och lösningar effektivt. På ett tydligt sätt så att andra förstår, både internt på avdelningen och till våra kunder

Kvalifikationer

Du har relevant akademisk utbildning med inriktning mot IT alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete med klient-hårdvara, arbete med SCCM (System Center Configuration Manager) samt certifiering av klienter, samt minst 3 års erfarenhet av problem och incidenthantering.

Erfarenhet att av ta reda på och säkerställa användarens behov av klienter samt av att delta i arbete med upphandling, avtalsuppfölning och leverantörskontakter.

Erfarenhet av att säkerställa långsiktiga inköp av klienthårdvara och tjänster kopplat till detta för att uppnå prisvärda lösningar.

Du har tidigare arbetat inom stora organisationer.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Tjänsten innebär stor möjlighet till påverkan och kräver att du är ansvarstagande och kan fatta beslut inom ditt område. Noggrannhet är en självklar egenskap för dig då ditt arbetes kvalité får stor påverkan på kommunens medarbetare och kunder.

För att passa för tjänsten ska du gilla problemlösning och ha lätt för att samarbeta med andra, vara bra på att planera och kommunicera på ett enkelt och effektivt sätt.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal platser: 1

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansökan

Ansökningstiden för denna tjänst har gått ut.

Kontaktperson

Per O Björkman
Gruppchef
Telefon: 026-179167

Fackliga företrädare

Lena Arnberg
Vision
Telefon: 026-17 80 05

Lena Nilsson
JUSEK
Telefon: 026-17 80 74

Tipsa andra om den här sidan

Senast granskad 2017-05-09

Gävle kommun