LSS Handläggare och Biståndshandläggare SoL

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Vi gör Gävle bättre för äldre och personer med funktionsnedsättning. Tillsammans med 2 200 arbetskamrater ger du stöd och omsorg i olika
livssituationer, det vi gör har betydelse för människor varje dag. Omvårdnad Gävle erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt.

Arbetsbeskrivning

Som LSS-handläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), samt beställa beslutade insatser hos utförare. Du har även delegation för vissa insatser enligt socialtjänstlagen.

Som SoL-handläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SOL), samt beställa beslutade insatser hos utförare.

Du ska, inom ramen för båda tjänsterna, utföra uppföljning och kvalitetssäkring av den beviljade insatsen i enskilda ärenden och ansvara för uppsökande verksamhet för målgruppen.
I arbetet ingår även många kontakter med andra myndigheter och organisationer.
Som handläggare erbjuds du ett spännande och utmanande arbete med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Du kommer att arbeta med att utveckla vår enhet tillsammans med engagerade och erfarna medarbetare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som drivs av ett samhällsengagemang och vill vara med och utveckla vår verksamhet så att Gävles medborgare får en trygg omsorg.

Som person är du en god kommunikatör och har god förmåga att samarbeta, bygga nätverk och skapa kontakter. Du är också en god organisatör med förmåga att prioritera och organisera arbetet.

Du måste också kunna uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund.

För dig är det självklart att utgå från värdegrunden i mötet med kunder, anhöriga och varandra.

Du har examen från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.

• Erfarenhet av biståndshandläggning är meriterande.

• Körkort och att du kör manuellt växlad bil är ett krav.

Skicka gärna in din ansökan redan idag då urvalet kommer ske löpande.

Erfarenhet krävs.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.
Antal platser: 6

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansökan

Ansök senast: 2017-08-30
Referensnummer: 20/17
Sök jobbet här

Kontaktpersoner

Britt Inger Ärfström
Biståndschef
Telefon: 026-17 90 52

Katarina Stistrup
Biståndschef
Telefon: 026-17 94 10

Ingela Söderlind
Biståndschef
Telefon: 026-17 90 75

Fackliga företrädare

Solveig Sigfridsson
Vision
Telefon: 026-17 87 85

Anna Rosshagen
SACO
Telefon: 070-082 66 28

Tipsa andra om den här sidan

Senast granskad 2017-08-18

Gävle kommun

Gävle kommun

Gävle kommun