Färdtjänstutredare

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut.

Du skickas vidare till listan med aktuella lediga jobb.

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Vi skapar framtidens Gävle. På Samhällsbyggnad Gävle är vi 170 medarbetare med bred och djup kompetens som gör Gävle renare, snyggare och tryggare. Här får du som är nytänkande och aktiv goda möjligheter att påverka din egen karriär- och löneutveckling. Hos oss arbetar bland annat arkitekter, GIS-utvecklare, bygglovshandläggare samt gatu- och planingenjörer. Tillsammans gör vi att Gävle växer.

Trafik och tillståndsavdelningen ansvarar för de flesta typer av trafikfrågor så som trafikplanering, lokala trafikföreskrifter, kollektivtrafik och hållbart resande. Vi ansvarar även för utveckling och planering av stadens offentliga rum samt för tillståndsgivning inom olika områden så som färdtjänst och platsupplåtelser.

Arbetsbeskrivning

I denna tjänst kommer du att utreda samt besluta i ärenden om färdtjänst, riksfärdtjänst samt parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Du arbetar i en grupp om fem personer och till stöd för arbetet finns program och digitala miljöer.

Utredningsarbetet sköts i huvudsak per telefon men personliga möten i form av hembesök och besök av de sökande förekommer. Arbetet är självständigt och innebär myndighetsutövning. Tjänsten innebär mycket eget ansvar med förfogande över den egna tiden i stor utsträckning men med tydliga krav och riktlinjer.
Inom ramen för tjänsten kommer du att delta i avdelningens utvecklingsarbete och driva projekt utifrån ramarna för verksamheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig med högskoleutbildning inom områdena socialt/kurativt arbete eller vård/omsorg alternativt annan högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet från färdtjänsthandläggning eller från andra typer av utredning/handläggning inom myndighet är ett krav. Erfarenhet av arbete med människor med funktionsnedsättning är meriterande.

Vi ser att du har ett gediget intresse att arbeta med människor där du visar förståelse och respekt för såväl kollegor som sökande. Du tycker om att på ett pedagogiskt sätt förmedla information såväl muntligt som skriftligt samt har god förmåga att uttrycka dig klart, tydligt och korrekt.
Du uppfyller kundförväntningar kvalitativt och arbetar systematiskt, metodiskt och pålitligt. Du har god förmåga att hantera motgångar och krav samt att arbeta i en tidvis pressad miljö.

Du har goda datorkunskaper samt kunskap i Office-miljön. B-körkort är meriterande.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid 1 år
Antal platser: 1

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansökan

Ansökningstiden för denna tjänst har gått ut.

Kontaktperson

Helena Werre
Trafik och tillståndschef
Telefon: 026-17 82 56

Tipsa andra om den här sidan

Senast granskad 2017-08-18

Gävle kommun

Gävle kommun

Gävle kommun