Gör så här för att lämna klagomål på en specifik verksamhet
- Ta kontakt med den berörda verksamhetens personal. Personalen ansvarar för att ta emot ditt ärende och ge dig återkoppling.
- Ta kontakt med biträdande rektor om du upplever att du inte får den hjälp eller stöd du önskar. Biträdande rektor ansvarar för att ditt ärende utreds och återkopplas till dig.
- Ta kontakt med rektor om du upplever att du inte får den hjälp eller stöd du önskar från biträdande rektor.
Om du upplever att du inte får hjälp eller stöd från verksamheten eller om ditt klagomål gäller rektors tjänsteutövning
Om du vill lämna ett klagomål på någon av våra verksamheter ska du använda dig av e-tjänsten nedan:
Om du inte är nöjd med kommunens hantering av ditt ärende
Om du inte är nöjd med kommunens hantering av ditt ärende kan du framföra ditt klagomål hos Skolinspektionen eller Barn- och elevombudet.
Lämna klagomål på en skola – skolinspektionen.se
Allmänna synpunkter eller klagomål som inte rör en specifik verksamhet
Du kan kontakta oss på något av tre följande sätt:
- Skicka e-post till oss på utbildning@gavle.se
- Använd vår e-tjänst
- Ring Gävle kommuns kundtjänst på 026-17 80 00
Klagomål på fristående verksamhet
Om ditt klagomål gäller en fristående verksamhet ska du kontakta den huvudmannen.
Offentlighetsprincipen gäller för alla inskickade klagomål. Det innebär att de registreras som allmänna handlingar men kan omfattas av sekretess och tystnadsplikt enligt offentlighets- och sekretesslagen. Läs mer om offentlighetsprincipen