Så här hanterar vi din ansökan
- För att begränsa antalet personer som har åtkomst till dina personuppgifter bör du inte ansöka digitalt eller genom mail. Kontakta istället rekryterande chef eller vår bemannings- och rekryteringsenhet via kontaktuppgifterna i platsannonsen. Be om adressen för fysisk post så att du kan sända in din ansökan på det sättet.
- Din ansökan kommer inte att läggs in i vårt vanliga rekryteringssystem. Istället registrerar vår rekryterande chef eller HR-konsult följande uppgifter:
- Förnamn benämns som ”skyddade personuppgifter”.
- Efternamn benämns som ”kandidat 1” (om det finns fler sökande med skyddad identitet benämns de i nummerordning).
- Kön benämns som ”vill ej uppge”.
- Födelsedatum med datum för när din ansökan kom in.
- Geografisk placering benämns som ”ospecificerad kommun”.
- E-postadressen och ”Bekräfta e-postadress” uppges som ”rekrytering@gavle.se”.
- Datum för när din ansökan togs emot.
Så här hanterar vi din ansökan vidare
Alla skriftliga handlingar i din ansökan avpersonifieras innan de delas med rekryteringsgruppen. Vi informerar även dem som deltar i rekryteringen att du har skyddad identitet.
- Dina ansökningshandlingar förvaras sedan i säkert förvar, märkta med ”kandidat 1” (eller 2 och så vidare) och tjänstens referensnummer.
- Dina handlingar gallras enligt vår gallringsplan.
- All kommunikation med dig sker i största möjliga utsträckning muntligt.
- Om vi behöver skicka brev till dig får din adress inte spridas till fler än den/de som behöver den. Brevet läggs då direkt i Postens brevlåda.
- Om du vill använda Skatteverkets postförmedlingstjänst, kan du läsa mer om det på deras webbplats.
Genom dessa rutiner säkerställer vi att din integritet och säkerhet skyddas under hela rekryteringsprocessen.