Sammanträden
Kultur- och fritidsnämnden har totalt sju inplanerade sammanträden under 2024. Kultur- och fritidsnämndens sammanträden är öppna för allmänheten. Det innebär att medborgare har rätt att närvara vid nämndens sammanträden. Medborgare har dock inte rätt att närvara när nämnden behandlar sekretess- eller individärenden.
Presidium
Nämndens presidium ska bestå av ordförande, 1:e vice ordförande och 2:e vice ordförande.
2:e vice ordföranden ska representera oppositionen. Viceordförandena ska biträda ordföranden i uppgiften att planera och leda sammanträdet i den mån som ordföranden anser att det behövs.
Kultur- och fritidsnämndens ordförande, ledamöter och ersättare.
En digital ärendeberedning
Kultur- och fritidsnämndens ärendeberedning hanteras med hjälp av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina. Sammanträdeshandlingarna distribueras till de förtroendevalda via applikationen Meetings Plus. Där har anställda och allmänheten möjlighet att ta del av aktuella mötesdatum, sammanträdeshandlingar, kallelser och protokoll.