Sammanträden
Samhällsbyggnadsnämnden har totalt 11 inplanerade sammanträden under 2024. Samhällsbyggnadsnämndens sammanträden är öppna för allmänheten. Det innebär att medborgare har rätt att närvara vid nämndens sammanträden. Medborgare har dock inte rätt att närvara när nämnden behandlar sekretess- eller individärenden.
Presidium
Nämndens presidium ska bestå av ordförande, 1:e vice ordförande och 2:e vice ordförande.
2:e vice ordföranden ska representera oppositionen. Viceordförandena ska biträda ordföranden i uppgiften att planera och leda sammanträdet i den mån som ordföranden anser att det behövs.
Samhällsbyggnadsnämndens ordförande, ledamöter och ersättare.
En digital ärendeberedning
Samhällsbyggnadsnämndens ärendeberedning hanteras med hjälp av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina. Sammanträdeshandlingarna distribueras till de förtroendevalda via applikationen Meetings Plus. Där har anställda och allmänheten möjlighet att ta del av aktuella mötesdatum, sammanträdeshandlingar, kallelser och protokoll.