Borttappat eller skadat busskort

Om du har tappat bort ditt busskort eller om det är trasigt kan du beställa ett nytt till en kostnad av 150 kronor. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Så beställer du ett nytt kort

  1. Kontakta Gävle kommuns kundtjänst, gärna via telefon 026-17 80 00 och ange elevens namn och skola.
  2. När du kontaktar oss får du reda på när det nya busskortet blir färdigt.
  3. Därefter hämtar du kortet i Stadshusets reception i Gävle och betalar 150 kronor. Betalning sker via kort eller swish.
  4. Om du inte kan hämta ut kortet kan vi skicka hem det till dig via post. Detta görs efter att kortet är betalt.

Betalning görs till bankgiro: 5568-4211
Vid inbetalning, ange:

  • Skolskjuts Livsmiljö Gävle
  • Elevens för- och efternamn
  • Elevens skola

Om du har betalat det nya busskortet via bankgiro, men hämtar ut det i Stadshusets reception behöver du visa att betalning har skett när du hämtar busskortet, till exempel att du visar i din telefon eller via utskrift.

Kort som slutat fungera

Om ditt kort har slutat fungera, till exempel vid tekniskt fel kan du beställa ett nytt utan kostnad. Det är viktigt att du sparar det gamla kortet till att du fått det nya kortet.

Leveranstider och öppettider

När du beställer ett nytt busskort tar det vanligtvis tre arbetsdagar innan det är klart. Vid betalning och hämtning i Stadshusets reception kan ärendet gå snabbare.

Se receptionens öppettider och adress längst ner på sidan under rubriken Kontakta oss.